Bruisend Bangkok

Welcome to Bangkok!

Van de Nederlandse regen tot de Finse sneeuw tot de Thaise hitte. Heel cliché natuurlijk, maar wát een indrukken. Ik ben nu al helemaal in love with Bangkok, de hectiek en het eten. En het was hier 35 graden, halleluja! Vandaag lijkt het wat koeler en staat er ook een lekker briesje. Vrijdagochtend om half 8 (voor mijn biologische klok half 2 ’s nachts) kwam ik aan in Bangkok met nul uur slaap achter de rug. Meteen de taxi genomen naar mijn hostel om even bij te komen. Het is toch ongelofelijk hoe je tegenwoordig in zo korte tijd zo makkelijk in een totaal andere wereld kunt zijn!

Wat te doen als je maar 1,5 dag hebt in Bangkok?

Vanaf mijn hostel zijn alle must-sees  makkelijk te lopen. Als een mak schaap ben ik ook naar alle toeristische trekpleisters geweest, een beetje rondgeslenterd. Het was veel te warm om alles te doen wat ik wilde, maar desondanks heerlijk! Door de warmte en de moeheid dus maar lekker rustig aan gedaan. Hoewel, echt rustig is het hier nooit. De wereldberoemde Khao San road zit op 5 minuutjes lopen. Een mega hectiek met een mengelmoes van mensen vanuit alle hoeken van de wereld, overal lekker street food, en ’s nachts een party walhalla. Ik bezocht wat pho, wat pha krew, grand palace en ik ben wat marktjes opgedoken. ’s middags en ’s avonds ben ik met een Ier de buurt gaan verkennen en lekker avond gegeten op de markt voor een euro!

Eten

Als je me een beetje kent, weet je dat ik dol ben op eten. In Bangkok had ik in ieder geval 1 missie: “pàt tai” eten op de beste plek in Bangkok. Dat is helaas nog niet gelukt, maar ik zal het vast nog heel veel eten de komende maanden. Ik vind het heerlijk om op straat de geuren op te snuiven en tussen de locals aan een krakkemikkig tafeltje op straat een voortreffelijke maaltijd van een euro te eten. Zeker geen straf dat ik dit een paar maanden lang moet eten (al zal ik mn bruine boterham stiekem wel missen).

What’s next?

Vandaag nog een paar uurtjes in Bangkok, want na 1 nachtje moet ik snel weer verder. Vanavond neem ik de nachttrein naar Chiang Mai, de “hoofdstad van het noorden”, zo’n 900 kilometer naar het noorden. Vanaf daar is het nog 3 uur met een busje naar Pai, waar ik stage ga lopen de komende 4 maanden! Ik ben super benieuwd hoe het daar is. De weg van Chiang Mai naar Pai schijnt een weg te zijn met honderden haarspeldbochten waar eigenlijk iedereen hondsberoerd vanaf komt. Ik heb mn reis pilletjes alvast ingeslagen!

2 gedachten over “Bruisend Bangkok

  1. Heerlijk, dit stukje. Over een dikke twee weken trekken we zelf naar Thailand voor een rondreis in het Zuiden. Eerst vertoeven we twee dagen in Bangkok. We zijn er twaalf jaar geleden al eens geweest, benieuwd of er veel is veranderd…

    Like

Plaats een reactie